En af de bedste oplevelser jeg havde!

Følgende rejse rapport er skrevet af en GoXplore deltager fra et andet land og er automatisk oversat. Teksten kan derfor lyde lidt anderledes end normalt.

Nu er jeg kommet hjem efter et Working Holiday-år i Australien, og at tage dertil er virkelig en af de bedste oplevelser, jeg har haft!

Da jeg først besluttede, at jeg ville til Australien, var jeg sikker på, at jeg ville tage en ven med mig, jeg havde aldrig rigtig rejst udenfor før, og det ville føles mere roligt ikke at gå helt alene. Jeg tog dog ikke nogen med pga job, skole, penge og lignende og det tog mig flere måneder før jeg turde bestille rejsen selv, men da jeg først startede forberedelsesprocessen forsvandt al nervøsiteten.

Jeg mødte allerede folk på flyet dertil, som var på samme program som mig, efter vi landede og efterlod alt på vores hostel, brugte vi vores første dage på at besøge alle turistområderne i Sydney, derefter gik vi direkte videre til Surf Camp lidt uden for Sydney. Surflejren varede omkring en uge og var en fantastisk måde at starte den australske tur på! Mange nye venner, god mad og en masse surfing, det var rigtig sjovt. Da ugen var omme besluttede jeg at tage ret hurtigt til østkysten i ét væk, jeg tog med greyhound bus hele vejen fra Sydney til Cairns og gjorde små stop undervejs, hvor jeg blev et par dage eller en uge ved hvert stop . Mine favoritter var bestemt Byron Bay og Frasier Island! Mødte nye mennesker hele tiden, og mange af dem, jeg mødte på østkysten, både andre backpackere og australiere, holder jeg stadig kontakt med nu. Hele turen tog omkring 1,5 måned og vi brugte denne tid på at solbade og svømme, feste, snorkle, campere eller bare køre rundt og gå på opdagelse.

Nu nærmede det sig december og jeg tog tilbage til Sydney for at prøve at finde et job og lidt mere fast bolig, det lykkedes mig at finde både et job og et værelse i en delelejlighed inden for et par uger, så inden jul var jeg flyttet ind og allerede god ven med mine nye bofæller. Jeg var rigtig heldig og kom godt ud af det med de mennesker, jeg boede sammen med, og dem på mit arbejde, så selvom de næste måneder mest var arbejde, hyggede vi os stadig om aftenen. Sydney er dog ekstremt dyrt, og min lejlighed lå meget centralt i CBD, og havde måske ikke en super løn, så de skulle leve stort set på et budget, og pengene slap ofte meget hurtigt op. Men det var stadig det værd! Havde en fantastisk tid i Sydney, især da jeg også var der over jul og nytår, ville ikke bytte det for noget.

Efter næsten seks måneder i Sydney besluttede en af mine værelseskammerater og jeg at gå videre. Vi tog en bus ned til Melbourne, hvor vi tilbragte et par dage og fortsatte derefter på Great Oceans Road. Vi slog lejr i et par nætter, indtil vi kom til Adelaide, hvor vi gik direkte til Kangaroo Island og derefter tog et fly og tilbragte vores sidste dage i Darwin. Elskede Darwin, vi besøgte Kakadu nationalpark i et par dage, hvor vi fik set krokodiller, vandfald, hulemalerier osv. Senere fik vi også chancen for at dykke med krokodiller.

Det var mine sidste dage i Australien, hvorefter jeg fortsatte til Indonesien i to måneder med en ven, jeg mødte gennem arbejdet. Både Australien og Indonesien var fantastiske, og jeg er så glad for, at jeg tog afsted. Nu set i bakspejlet er jeg ekstremt taknemmelig for, at jeg gik alene, da jeg måske ikke havde gjort alt eller mødt alle, som jeg gjorde nu, hvis jeg var gået sammen med en anden! Jeg har lært så meget, fået venner over hele verden, som jeg stadig taler med jævnligt, og har fået minder til at holde hele livet! Vil helt sikkert vende tilbage til Australien i fremtiden for at se, hvad jeg gik glip af på denne rejse.

Rejse rapport fra 2017 (Oversat)

Vil du prøve noget lignede?! Denne rejserapport er fra Work & Travel Australien.

Hjem » Rejsebrev » En af de bedste oplevelser jeg havde!

Cecilie H bestilte Victoria Falls. Noe for deg?!