Anjas rejsebeskrivelse - Bali

Følgende rejse rapport er skrevet af en GoXplore deltager fra et andet land og er automatisk oversat. Teksten kan derfor lyde lidt anderledes end normalt.

Den 2. maj 2015 satte jeg mig på flyet til mit livs største eventyr. Jeg pakkede min taske og gjorde noget, jeg har drømt om, siden jeg levede. Frivilligt arbejde med børn. Destinationen var Bali. Efter mange måneders arbejde besluttede jeg en aften at booke turen til Bali. Det var nu eller aldrig. Jeg var fuld af forventning, hver dag før jeg skulle til Arlanda så jeg på billeder fra Bali. Det var helt fantastiske billeder, og jeg forstod, at jeg havde truffet det rigtige valg. 3. maj landede jeg på et fugtigt og varmt Bali. Det føltes fuldstændig surrealistisk rent faktisk at være i et land på den anden side af kloden. Alt føltes som en drøm, der var flere gange jeg måtte knibe mig selv i armen og fortælle mig selv, at jeg faktisk skal tilbringe tre måneder på en helt fantastisk ø og lave det, jeg brænder for. Nemlig at lære børn engelsk.

Den første uge bestod af at gå rundt i Ubud. Vi besøgte markedet og fik besøgt abeskoven. Hvor der er aber, som man kan fodre med bananer, hvis man vil. I løbet af ugen besøgte vi også vandtempler, hvor vi fik dyppet i koldt vand. Samtidig skulle vi ønske os noget. Vi lærte meget om kulturen og sproget. Vi havde også mulighed for at lave indonesisk mad under introduktionsugen.

Den anden uge begyndte jeg at undervise i en børnehave med meget fine børn. Jeg lærte blandt andet børnene i alfabetet, frugt, grøntsager og dyr på engelsk. I pauserne legede vi med børnene i gården, før det var tid til at undervise igen. Nogle gange sang børnene og jeg på engelsk. En sang, de virkelig kunne lide, var hoved, skuldre, knæ og tæer. I hverdagene arbejdede jeg om morgenen og om eftermiddagen havde jeg fri. Så plejede jeg og nogle andre, jeg boede hos, at gå i poolen og svømme. Nogle gange gik vi ned på markedet nede i Ubud. Hvor man kunne finde alt fra fine sjaler til kaffe. Nogle gange på hverdage tog vi til Sanur som ligger 45 minutter fra Ubud.Der tilbragte vi mange timer ved havet, vi spiste godt og drak kokosvand fra store kokosnødder.

I weekenderne tog jeg blandt andet til Lovina, som ligger på det nordlige Bali. Der gik jeg ud med båd ved solopgang for at lede efter delfiner. Det var en helt fantastisk oplevelse. Endnu en weekend vågnede jeg klokken to om morgenen for at bestige Mount Batur, som er en vulkan. Vandreturen op til toppen af vulkanen tog to timer og først deroppe fik jeg set solopgangen. På vej ned fra vulkanen så vi vilde aber.

En anden weekend besluttede jeg, en pige fra Australien og en pige fra Norge at tage båden ud til Gili Air. Det er en ø ud for Bali, der ikke har nogen trafik. Men kun masser af restauranter på stranden og klart blåt vand. I løbet af disse tre dage på Gili Air har vi solbadet, svømmet og bare nydt den smukke natur og paradis.

Meget af tiden på Bali blev brugt enten i skolen, hvor jeg underviste børnene, og i weekenderne rejste jeg rundt. Endnu en weekend tager jeg og en stor gruppe piger til Kuta for at solbade, svømme og bare have det sjovt.

Anja Hatamian

Rejse rapport fra 2015 (Oversat)

Vil du prøve noget lignede?! Denne rejserapport er fra Frivillig Bali.

Hjem » Rejsebrev » Anjas rejsebeskrivelse - Bali

Ida A bestilte Vet Zimbabwe. Noe for deg?!