69 dage i Cape Town af Pinja

Følgende rejse rapport er skrevet af en GoXplore deltager fra et andet land og er automatisk oversat. Teksten kan derfor lyde lidt anderledes end normalt.

69 dage i Cape Town

Denne tur gjorde mig faktisk målløs, men lad mig prøve at fortælle dig lidt om det.

Jeg boede på et hostel beliggende i Observatory. Hostel var virkelig rart og atmosfæren var altid god. Jeg mødte så mange fantastiske mennesker med så smukke hjerter . Vandrerhjemmet var tæt på supermarkedet og restauranter. Og kun 10 minutter væk fra byen Cape Town .

Mit projekt under mit ophold der var børnepasning. Jeg var frivillig på dette sted kaldet Mini Einstein's. Jeg skulle bruge Uber til at gå til mit projekt, men min ven, der var med i projektet, lejede en bil, så jeg betalte 7 euro for ham om ugen. Hvilket viste sig at være så meget billigere end at betale 10 euro pr. dag. Jeg blev i samme klasse hele ti uger, så du kan kun forestille dig, hvor tæt jeg kom på børnene, og hvor svært det var for mig at tage afsted. Mine dage var normalt 9.00 til 12.00. Jeg startede dagen med at tegne noget til børnene. Alt efter hvad der var ugens emne. Fugle, husdyr, hunde, kæledyr osv. Vi lærte om farver , alfabet, ugedage, måneder af året, former osv.

De første par uger føltes det, som om jeg ikke rigtig hjalp dem så meget, men så fik vi en ny dreng i klassen, og han sagde ikke engang et ord på engelsk . Og i dag taler han engelsk med sine venner og lærere. Og jeg indså , at jeg hver dag lærte dem noget, som de får brug for i fremtiden. Dagene indeholdt også lidt sjov, farvelægning , maling, leg med legetøj, fortælletid osv. Dagene gik så hurtigt, og jeg ville ønske, at jeg kunne have været længere.

Jeg havde også en uge i et township-projekt, eller det var kun to dage, fordi de onsdag startede en protest, og det blev rigtig farligt i township, så de ville ikke bringe som i fare. Jeg kunne så godt lide det, og selvom det her kommer til at lyde virkelig kliché , ser jeg verden så anderledes nu.

Da mit projekt ikke var så langt, havde jeg en masse fritid. Jeg tog et par ture i weekenden og havde en fantastisk tid. Gjorde alt, hvad jeg ville og lidt mere. Jeg tog til safari, gik med elefanter, klatrede i de mindste huler nogensinde, besøgte det sydligste punkt i Afrika, det gode håb, jeg vandrede løvehovedet og Taffelbjerget , fik en tatovering, så pingviner, gik til vin og øl smagning, besøgte rigtig hyggelig township og så meget mere. Det vigtigste var, at jeg faktisk overvandt al min frygt. Højdeskræk gik jeg på den højeste bungee jump-bro. Klaustrofobi Jeg klatrede op i C ango -hulerne (ca. 45 cm brede, som fører opad i omkring 3,5 meter.) Frygt for ingen i vandet, jeg svømmede i havet. Og jeg sang også karaoke for tilfældige mennesker.

Men jeg må sige, at hvis du går nogen steder med høje forventninger , vil du ikke opleve det hele. For mig havde jeg ingen forventninger, og jeg havde den bedste tid i mit liv. Jeg mødte så utrolige mennesker og havde så gode ti uger, at jeg ville gøre det 100 gange mere. Gå, rejs, udforsk og lev livet fuldt ud! Som vi ved, er rejser det eneste, du køber, der gør dig rigere.

Rejse rapport fra 2018 (Oversat)

Vil du prøve noget lignede?! Denne rejserapport er fra Frivillig Sydafrika.