Camilla i Australien

Følgende rejse rapport er skrevet af en GoXplore deltager fra et andet land og er automatisk oversat. Teksten kan derfor lyde lidt anderledes end normalt.

Nu har jeg været i Australien i næsten 8 måneder, og selvom jeg snart skal hjem, vil jeg aldrig glemme dette eventyr. Havde en helt fantastisk tid, og det er noget jeg absolut anbefaler alle at gøre!

I løbet af 8 måneder har jeg været utroligt mange steder, oplevet mange uforglemmelige ting og fået mange nye venner. Jeg startede i Sydney (som de fleste andre) og lavede alle de "must-do" ting - som at se Operahuset, Darling Harbour, Bondi Beach, Harbour Bridge osv. Og efter en uge med masser af sjov og fest var jeg, og 5 af nordmændene, der tog afsted samme dag som mig fra Oslo på vej til Surf Camp. Det var lidt koldt i vandet, men GUD hvor var det sjovt at fange min første bølge!

Efter at have brugt for mange penge, købte en ven en bil, og vi tog på en roadtrip op mod Byron Bay!
Vi stoppede i Newcastle (spøgelsesby), Port Macquarie (dejlig) og Yamba (fantastisk) før vi endelig ankom. Byron var meget sød, men efter en uge tog tre af os videre til Brisbane for at søge arbejde.

To af pigerne fik arbejde på en gård, mens jeg fik arbejde på en cafe i Sydney. Og efter den tid i Sydney er det absolut min yndlingsby her i Australien!!!

Efter at pengene var tjent tilbage, tog en ven og jeg til Surfers Paradise. Også et af de bedste steder, jeg har været. UTROLIG godt natteliv!!!!
Det lykkedes mig og tre andre norske piger også at leje et hus(!!) i Mooloolaba. DET var luksus efter alt for mange måneders deling af værelse på hostels!

I midten af december tog vi til Miles - 5 timer inde i landet fra Brisbane, for at arbejde på et hotel. Således fejrede vi jul, nytår og Australiens dag der. Selvom det var pæne, gode penge og det faktum, at vi fik en masse gode venner, vil jeg sige, at det var UTROLIG dårligt planlagt.... Ville gerne have været i Sydney nytårsaften.

Men jeg kom knap derfra efter næsten 3 måneder, og tog alene til Perth.
Forsøgte at komme ud af Miles i tre dage, men vejene var lukket på grund af oversvømmelser. Perth er en smuk by, og ikke mindst udsigten over Det Indiske Ocean fra hostellet, på Cottesloe Beach. Det var bestemt pengene værd, jeg brugte på flyveturen!! Rejste også til Rottnest Island, mens han var i Perth. En dejlig ø, hvor du kan cykle rundt, snorkle, slappe af og gøre som du vil. Hilste på Quokkaerne på øen, de mest nysgerrige og sødeste dyr jeg har set! De findes ikke i resten af Australien, kun på Rottnest Island. Ja!
Nu er vi i Cairns!! Utrolig god by, ikke som en storby, men heller ikke en af de mindste byer. (Der er et stort indkøbscenter her).
I løbet af denne uge har vi været på Ultimate Party Tour, vi har været på roadtrip til Millaa Millaa falls, og svømmet der og i går tog vi til The Great Barrier Reef og snorklede. Det var helt fantastisk smukt, og er helt klart noget man SKAL gøre når man først er i Australien. Jeg mener, det er et verdensberømt koralrev!

I dag havde jeg alle tiders adrenalinkick, da jeg sprang ud af et fly fra 14.000 fod!

Faldet ud af flyet var det værste, da vi snurrede rundt i luften, og jeg indså faktisk, hvor langt nede det var, og hvor hurtigt vi faldt. Det var det bedste jeg nogensinde har gjort, simpelthen FANTASTISK!!!!!!!!!! Efter en times pause på hostellet efter springet tog vi til Crystal Cascades og svømmede i "svømmehullerne". (og ja, du har en tendens til at glemme nogle norske ord under dit ophold hernede).

Jeg har lavet så meget hernede, at jeg kunne skrive en hel bog. Men tag til Australien og oplev det selv, det er bedre end at læse bogen.

Alt i alt har det været en helt fantastisk tur indtil videre. Turen går hjem den 30. maj, og jeg besøger Fiji og New York på vejen. Jeg må sige, at jeg også glæder mig!
Gå gennem GoXplore, de hjælper dig på vej, og du behøver ikke at lave alt det kedelige papirarbejde! Desuden er det altid godt at vide, at man har nogen at kontakte "i nødstilfælde".

Seriøst, GoXplore! :-)

Rejse rapport fra 2013 (Oversat)

Vil du prøve noget lignede?! Denne rejserapport er fra Work & Travel Australien.