Min oplevelse i Victoria Falls Zimbabwe juli 2010

Følgende rejse rapport er skrevet af en GoXplore deltager fra et andet land og er automatisk oversat. Teksten kan derfor lyde lidt anderledes end normalt.

Rejste ned den 4. juli og skulle blive i 2 uger, da jeg kom til Victoria Falls blev jeg mødt af Nathan, en utrolig flink fyr, der har ansvaret for de frivillige. Blev kørt til Victoria Falls Rest Camp, hvor jeg lagde min bagage ned, inden vi tog af sted for at møde løverne for første gang, jeg var meget glad!

Løverne: Der er lige nu i alt 4 løver på dette projekt. Et søskendepar på 8 måneder, Myuthu (dreng) og Monde (pige) kaldet M`s og Jelani og Jabari, brødre på 15 måneder, J`s.

Myuthu & Monde

Mig med Jabari & Jelani

Ikke alene var det vidunderligt at være sammen med disse smukke skabninger, men folkene her er bare utroligt dejlige, så venlige og blide, de savner meget og vil gerne tilbage! Jeg var også heldig at komme sammen med rigtig søde andre frivillige, som jeg holder kontakt med via Facebook.

Dagene forløb sådan her: blev hentet kl. 06:30 hver morgen og kørt til Masuwe Safari Lodge, hvor vi gik på morgentur med løverne. Efter morgenmaden kl. 09.00 gik vi enten på endnu en tur med løverne, eller også fik vi andre opgaver, såsom at lave mad til løverne, gøre rent indhegningen, lære lidt af deres sprog og lede efter fælder i bushen. Efter frokost ved 12-tiden blev vi kørt tilbage til Rest Camp hvor vi så havde fri indtil 15.20 hvor vi blev hentet igen for at gå eftermiddagstur med løverne. Tilbage til Rest Camp kl. 18.00 og middag kl. 18.30.

Var selvfølgelig også at se det vidunderlige vandfald som er et must! Der er aktiviteter som bungeejump og kløftgynge, anbefaler kløftsving, frit fald på 70 meter i reb og line, kildre maven!

Var på vildttælling, talte vildtbestanden i bushen sammen med skovridere og vi fik "alt" set giraffer, zebraer, elefanter, bøfler, impalaer, flodheste med mere, en super god dag. Den anden dag jeg var i Victoria Falls fik jeg også set to geparder, fantastisk!!!

Om lørdagen er der sat tid af til at besøge et børnehjem, stærkt anbefales, her er der børn i alle aldre, så søde og muntre, vi spillede kort, kanonslag mm, et besøg der efterlader et indtryk..

Søndag er en fridag, og du kan gøre, hvad du vil, ligge ved poolen ved Rest Camp, besøge vandfaldet eller hvis du tør, kaste dig ud fra bjerget og beundre udsigten i Gorge-gyngen, som jeg gjorde. Victoria Falls er en lille by, for det meste med butikker, der sælger souvenirs og aktivitetsture.

Den sidste dag var vi på Boma restaurant, hvor den bedste smagsoplevelse var vortesvin, utrolig godt kød! Alle fik tildelt en tromme under middagen og spillede så godt vi kunne. En dejlig afslutning sammen med de andre frivillige og afslutningen på et lille eventyr, som kun er begyndelsen på det næste...!

Jeg sidder tilbage med minder for livet, men det bliver som sagt nok ikke min sidste tur til Afrika!

Katya

Katya var deltager i Victoria Falls Project i Zimbabwe i 2010

Rejse rapport fra 2001 (Oversat)

Vil du prøve noget lignede?! Denne rejserapport er fra Victoria Falls.